В Україні схвалили Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання: що вона передбачає

Кабінет міністрів України затвердив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання до 2029 року та операційний план із її реалізації на 2024–2026 роки.

Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки.

Мета Національної стратегії – створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей”, – наголосили в МОН.

Там також зазначили, що наразі серед ключових проблем інклюзивного навчання:

  • недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище;
  • нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах;
  • низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.

Тому стратегія передбачає:

  • індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного та кожної;
  • сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розумінню багатоманітності;
  • розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
  • зменшення дискримінації в освітньому процесі;
  • підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
  • допомогу органам місцевого самоврядування в запровадженні політик інклюзії;
  • забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Також планують вдосконалити системи моніторингу, підвищити якість послуг інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), створити інклюзивне середовище в закладах освіти, ресурсно забезпечити їх та підвищити рівень компетентностей педагогів.

До формування Національної стратегії в Україні йшли шість роківдодала Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти й науки України з питань дошкільної та інклюзивної освіти. Загалом, за її словами, над створенням документа працювали фахівці та експерти, які проаналізувати та врахували потреби у сфері інклюзивного навчання, прописали заходи та визначили відповідальних осіб на всіх ланках.