Дошкільна освіта

Рішення виконавчого комітету від 08.08.2024 № 1341 Про закріплення території обслуговування за закладами загальної середньої та дошкільної освіти Донецької селищної територіальної громади на 2025-2026 навчальний рік

Рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році

Методичні рекомендації щодо зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного часу (наказ МОН від 15.11.2023р. від 1397)

Зміни до Положення про заклад дошкільної освіти (постанова КМУ від 26.09.2023р. № 1022)

Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 нав.році

Про рекоменації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні 

Додаток 1 до листа Міністерства освіти і науки України 

Додаток 2 до листа Міністерства освіти і науки України 

Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб  

розпорядження № 20 Про зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа ВПО 

Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільноїї освіти)) нова редакція

Рішення виконавчого комітету про закріплення території обслуговування за закладами дошкільної та загальної середньої освіти на 2022-2023 н.р  

лист_про_методичні__рекомендації_щодо_визначенння__рівнів_труднощів_для_ЗДО

Методичні рекомендації дошкілля_рівні ЗДО 2 (1)

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану

Міністерством освіти і науки України розроблено методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період.

У зазначених методичних рекомендаціях висвітлено такі питання:

  • планування освітнього процесу;
  • безпека життєдіяльності;
  • організація освітнього процесу в разі епідемічної небезпеки;
  • організація освітньої взаємодії з дітьми;
  • робота з батьками;
  • організація освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у період воєнного стану.

Планування організації освітнього процесу передбачає залучення практичного психолога закладу дошкільної освіти та спрямовується на забезпечення психологічного комфорту дітей та всіх учасників освітнього процесу, створення безпечного освітнього середовища і здійснення необхідного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

Важливим чинником, який необхідно врахувати під час планування й організації освітнього процесу з огляду на ситуацію, що склалася в Україні, є безпека життєдіяльності. Саме тому одним із пріоритетних завдань літнього періоду визначено формування в дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, формування в них навичок безпечної поведінки та стресостійкості, збереження життя та здоров’я (фізичного, психологічного, емоційного).

Організація освітнього процесу в разі епідемічної небезпеки здійснюється відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19)» та постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.12.2021 № 23 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)».

У зв’язку з тим, що більшість закладів дошкільної освіти припинила свою роботу внаслідок воєнних дій, організація освітньої взаємодії з дітьми має здійснюватися в літній період із урахуванням специфіки індивідуальної роботи під керівництвом вихователя та  передбачати психолого-педагогічний супровід усіх учасників освітнього процесу. При цьому під час планування різних форм організації життєдіяльності слід враховувати стан дітей, їхній настрій та віддавати перевагу різним формам взаємодії.

Звертаємо Вашу увагу, що в закладах дошкільної освіти, де призупинено освітній процес у зв’язку з воєнними діями, педагоги продовжують виконувати свої обов’язки – функцію модераторів, які пропонують педагогічну підтримку родинного виховання батькам.

Робота з батьками дітей має враховувати їх запити, передбачати зворотний зв’язок та надання відповідної інформаційної допомоги. Для закріплення та формування у дітей відповідних знань і вмінь рекомендується добирати та надсилати батькам невеликі завдання з урахуванням можливостей кожного вихованця.

Організація освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у період воєнного стану здійснюється за місцем їх тимчасового перебування відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою КМУ від 10.04.2019 № 530, листа МОН України від 28.03.2022 № 1/3710-22 «Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану».

Окремо в методичних рекомендаціях приділяється увага психологічному супроводу учасників освітнього процесу. Особливої підтримки потребують учасники освітнього процесу, які перебувають у складних життєвих обставинах: діти з категорії внутрішньо переміщених осіб та їхні сім’ї; особи, які проживають на окупованих територіях або в зоні бойових дій; діти, батьки, педагогічні працівники, які зазнали насильства або потерпіли від дій окупантів та інші. У зв’язку з цим, зростає роль практичного психолога, який має здійснювати аналіз стану дитини, виявляти ознаки тривожності за результатами діагностики.

З методичними рекомендаціями МОН України для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів закладів освіти щодо надання першої психологічної допомоги можна ознайомитися за посиланням: https://cutt.ly/wKF4TL5

Матеріали будуть корисні саме зараз в умовах воєнного стану спеціалістам місцевих органів управління у сфері освіти, працівникам ЦПРПП (ЦОТ районів міста Харкова), які відповідають за дошкільну освіту, керівникам, педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти та батькам вихованців, які потребують допомоги.

Ознайомитися з матеріалами можна за посиланнями:

  • лист МОН України від 22.06.2022 № 1/6894-22 «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період»: https://cutt.ly/YKT2mmz
  • методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану:  https://cutt.ly/HKT2H8u

Вебконсультація «Про якість освітньої діяльності в ЗДО Харківської області у 20212022 н. р.»10.06.2022

«Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти».

Матеріали підготовлено Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та Комунальним вищим навчальним закладом «Харківська академія неперервної освіти».

Зміст веб-консультації:

  1. Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти (Руднєва С.М., головний спеціаліст відділу дошкільної освіти, інклюзивного навчання та закладів загальної середньої освіти обласного підпорядкування управління освіти Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації; Капустіна Н.О., методист Центру громадянського виховання КВНЗ«Харківська академія неперервної освіти»):1_ Організація освітньої діяльності в ЗДО
  2. Виконання програм із дошкільної освіти в умовах воєнного стану (Капустіна Н.О., методист Центру громадянського виховання КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»):1. Капустіна Н.О._Консультація ЗДО
  3. Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях (лист Міністерства освіти і науки України від25.04.2022  1/4428-22 «Про методичні рекомендації»):Дії у НС
  4. Особливості організації освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників у І півріччі 2022 та перспективи на 2022/2023 н. р. (Коченгіна М.В., завідувач секції розвивального навчання кафедри методики дошкільної та початкової освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», канд. пед. наук):Коченгіна М.В. Особливості освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації пед працівників ЗДО
  5. Рекомендації щодо психологічної підтримки дітей в умовах воєнного стану (Замазій Ю.О., методист Центру практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»): Рекомендації щодо психологічної підтримки дітей в умовах воєнного стану
  6. Корисні джерела з питань організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти:Корисні джерела_07.06.022

Лист МОН України від 02.04.2022 № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»

Звертаємо Вашу увагу, що МОН України розроблено матеріали для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні.

Зазначені матеріали містять:

  • «Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану»;
  • «Щодо здійснення заходів захисту вихованців під час освітнього процесу в умовах воєнного стану та надзвичайної ситуації»;
  • «План дій вихователя закладу дошкільної освіти у випадку надзвичайної ситуації».

Ознайомитися з матеріалами можна за посиланням https://cutt.ly/ND4Xlf6

Виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н. р. в закладах дошкільної та позашкільної освіти (веб-консультація, обговорення питання)

Веб-консультація «Обговорення питання виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н. р. в закладах дошкільної та позашкільної освіти»

Шановні колеги!

Пропонуємо Вам ознайомитися з матеріалами, підготовленими до веб-консультації з питань виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н. р. в закладах дошкільної та позашкільної освіти.

Веб-консультація для педагогічних працівників закладів ЗДО Харківської області за темою «Виконання програм із дошкільної освіти в умовах воєнного стану»: https://cutt.ly/1GDRhZW

Веб-консультація для педагогічних працівників закладів ЗПО області за темою «Про виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н.р. у закладах позашкільної освіти»: https://cutt.ly/8GDRIeV

З досвіду вихователів Харківської області щодо організації роботи з дітьми в умовах воєнного стану

Матеріали розроблено відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та з урахуванням актуальних питань в умовах воєнного стану, визначених Міністерством освіти і науки України.

Ознайомитися з досвідом роботи можна за посиланнями:

Відео 1: https://cutt.ly/XGgjMlv

Відео 2: https://cutt.ly/HGgj8Kk

З досвіду роботи вихователів ЗДО Харківської області

Методичні рекомендації вихователям закладів дошкільної освіти Харківської області щодо організації роботи з дітьми в умовах воєнного стану

Шановні педагогічні працівники закладів дошкільної освіти!

Пропонуємо Вам методичні рекомендації щодо організації роботи з дітьми в умовах воєнного стану для вихователів закладів дошкільної освіти Харківської області.

Ознайомитися з матеріалами можна за посиланням https://cutt.ly/RFqBYme

 

У дітей має бути дитинство. Навіть, під час війни!
Введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна.
Незалежно від сьогоднішнього місцезнаходження, діти можуть знову опинитись у своєму дитячому садочку та підготуватись до важливого етапу їхнього життя – школи.
Наразі у закладах дошкільної освіти Донецької громади відновлено освітній процес у форматі дистанційного навчання та розпочато зарахування дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання.
Відповідно до листів Міністерства освіти і науки України №1/3475-22 від 17.03.2022 року, № 1/3845-22 від 02.04.22 року, за погодженням із військово-цивільною адміністрацією, відповідно до розпорядження Донецького селищного голови №20/02-09 від 02.04.2022 р. «Про зарахування до закладів дошкільної освіти Донецької територіальної громади дітей із числа внутрішньо переміщених осіб” відділ освіти запрошує долучитися до освітнього процесу дітей в дошкільні заклади нашої громади.
Зарахування до закладу здійснюється протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування, яка подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини з відповідними документами:
1)Копія про свідоцтво про народження дитини ;
2)Медична довідка, видана відповідно до ст.15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те,що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти
Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти.
Для батьків! Керівники та офіційні веб-сайти закладів громади!
Андріївський ЗДО (ясла-садок) – керівник Курочка Тетяна Миколаївна, http://kids.donets-osvita.gov.ua/
Донецький ЗДО (ясла-садок)№1 – керівник Пензіна Оксана Іванівна,http://babyland.donets-osvita.gov.ua/
Донецький ЗДО (ясла-садок) №2 – керівник Шадчинева Олександра Володимирівна,
П’ятигірський ЗДО (ясла-садок) – Білодід Катерина Федорівна, http://sweethome.donets-osvita.gov.ua/ 

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ: ЯК ЗАПИСАТИ ДИТИНУ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА

  1. Обрати дитячий садок.
  2. Відвідати заклад і дізнатись у директора про наявність вільних місць, а також про порядок зарахування дітей.
  3. Для прийому до закладу дошкільної освіти загального розвитку надати в дитячий садок:
  • заяву батьків або осіб, які їх замінюють;  
  • медичну довідку про стан здоров’я   дитини   з  висновком  лікаря, що  дитина  може відвідувати  заклад дошкільної освіти; 
  • свідоцтво про народження.

Для  прийому дітей до спеціального закладу дошкільної освіти (групи), а також для прийому дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивні групи, необхідно додатково надати:

  • висновок психолого-медико-педагогічної консультації або інклюзивно-ресурсного центру;
  • направлення місцевого органу управління освітою;  
  • індивідуальну програму реабілітації для дітей з інвалідністю.

Для  прийому дітей до санаторного закладу дошкільної освіти (групи) необхідно додатково  надати:

  • довідку територіального лікувально-профілактичного закладу чи тубдиспансеру;
  • направлення місцевого органу управління освітою.
  1. Для прийому дітей, батьки яких відмовляються від щеплень, необхідно надати медичну довідку встановленого зразка з висновком лікарсько-консультативної комісії, у якому зазначено, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти. За наявності довідки керівник зобов’язаний прийняти дитину до садочка. 

Питання про відвідування закладу дошкільної освіти дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.11.2002  № 434 та затвердженого цим наказом примірного «Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу».

  1. Прийом до дитячого садочка здійснюється керівником  протягом  календарного  року на підставі наданих документів.
  2. Під час прийому дитини до закладу дошкільної освіти керівник зобов’язаний   ознайомити   батьків  або  осіб,  що  їх замінюють, із статутом дошкільного закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.

ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА ДО ДИТЯЧОГО САДКА

Метою створення електронного реєстру є зниження корупції в дошкільних закладах. Питанням щодо розроблення та  впровадження  програми електронної  реєстрації  дітей  займаються місцеві органи управління освітою.

Щоб записатись в електронну чергу до дитячого садка батька, необхідно:

  • зареєструватись на сайті, створений місцевим органом управління освітою;
  • обрати дошкільний заклад;
  • у заявці на чергу вказати: ім’я та прізвище дитини, дату народження, серію та номер свідоцтва про народження, контактний телефон одного з батьків, бажаний дитячий садок і натиснути “Подати заявку”;
  • перевірити, що заявку зареєстровано: якщо реєстрація успішна – встановлюється статус “Зареєстровано в черзі”;
  • відслідковувати статус заявки: якщо є вільні місця, то статус реєстрації зміниться на “Є можливість зарахування” (повідомлення про це буде на електронну адресу), і буде запропоновано місце в обраному садочку;
  • подати необхідні документи для вступу в термін, встановлений місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. В іншому разі черга автоматично скасовується.

ВІДПОВІДІ НА ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ ЩОДО ЗАПИСУ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА

ЧИ ВАРТО СТАВАТИ В ЧЕРГУ ОДРАЗУ ПІСЛЯ НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ?

Це не обов’язково, адже законом таке не передбачено. З іншого боку, так збільшується можливість отримати місце в дитячому садку та зекономити час батьків. Якщо ви впевнені, що не зміните місце проживання найближчим часом, то стати в електронну чергу варто якомога раніше.

 ЧИ ОБОВ’ЯЗКОВО СПЛАЧУВАТИ БЛАГОДІЙНИЙ ВНЕСОК?

Благодійний внесок сплачується виключно за бажанням батьків. Якщо благодійний внесок називають обов’язковим, це є порушенням. У такому разі можна подати скаргу до районного управління освіти або звертатися до правоохоронних органів, адже за такі дії передбачена кримінальна відповідальність.

ЯКІ Є ПІЛЬГИ ДЛЯ ВСТУПУ В САДОК?

Ознайомитись із повним переліком пільг варто в місцевому управлінні освіти, адже місцева влада може встановлювати додаткові пільги. Якщо дитина потрапляє під якусь пільгу, але в закладі відсутні місця, то дитину направляють в інший садок зі збереженням цієї пільги.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО МІСЦЬ НЕМАЄ?

  1. З’ясуйте у співробітників, з якої причини відсутнє місце. 
  2. Запитайте, що можна зробити, щоб потрапити до дитсадка.
  3. Отримайте письмову відмову у прийнятті дитини до садочка від керівника закладу. 
  4. Зібравши всю інформацію, зверніться в управління освіти – там зобов’язані вам допомогти.

Веб-консультація «Обговорення питання виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н. р. в закладах дошкільної та позашкільної освіти»

Шановні колеги!

Пропонуємо Вам ознайомитися з матеріалами, підготовленими до веб-консультації з питань виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н. р. в закладах дошкільної та позашкільної освіти.

Веб-консультація для педагогічних працівників закладів ЗДО Харківської області за темою «Виконання програм із дошкільної освіти в умовах воєнного стану»: https://cutt.ly/1GDRhZW

Веб-консультація для педагогічних працівників закладів ЗПО області за темою «Про виконання навчальних програм та закінчення 2021/2022 н.р. у закладах позашкільної освіти»: https://cutt.ly/8GDRIeV 

 

В Україні триває воєнний стан у зв’язку із вторгненням рф на територію нашої держави. Команда МОН зібрала перелік корисних ресурсів для дорослих та дітей щодо психологічної підтримки, навчання та інформування.

За ініціативи Дарії Герасимчук Офіс Президента України спільно з ЮНІСЕФ та Міністерством соціальної політики України створили чат-бот “Дитина не сама. Бот орієнтований на допомогу неповнолітнім дітям у складних ситуаціях воєнного часу. Тут можна знайти інформацію про те, як прихистити дитину, що робити у випадку, якщо вона загубилася або ви її знайшли. Крім того, у боті є контакти гарячої лінії підтримки дітей, сімей та соціальних працівників.

Створено інформаційний сайт про зруйновані заклади освіти під час агресії рф.

Крім того, провідна відкрита онлайн-платформа Об’єднаний Український Університет (United Ukrainian University (UUU) може надати ЛІНІЮ ДОПОМОГИ всім закладам, щоб допомогти їм організовано використати пропозицію та налаштувати процес реєстрації та можливу адаптацію курсів.

Проєкти МОН започатковані спільно з партнерами:

  1. Дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років. Перший випуск доступний до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформах MEGOGO та VoliaTV;
  2. “Навчання без меж” – спільний освітній проєкт Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики, українських телеканалів ПЛЮСПЛЮС, «Піксель» та регіональних каналів Суспільного мовника, а також платформ онлайн-телебачення MEGOGOКиївстар ТБ1+1 videosweet.tvVoliaTV;
  3. МОН спільно з компанією Google Україна створили Всеукраїнський онлайн-розклад для учнів 1-11 класів;
  4. Усі охочі можуть використовувати платформу “Всеукраїнська школа онлайн”, що містить відеоуроки, конспекти, тестові завдання, а також Кабінет вчителя, який допомагає залишатися на зв’язку з учнями; Для зручності розроблено мобільний застосунок, а Youtube-канал МОН містить інформацію, що може стати у пригоді;
  5. Щоденні онлайн-зустрічі о 13.00 та 20.00  із сертифікованими психологами Асоціації інноваційної та цифрової освіти;
  6. МОН у співпраці з дитячим психологом підготувало серію інформаційних матеріалів “Психологічна турбота від Світлани Ройз”;
  7. Педагоги та дитячі психологи за підтримки Міністерства освіти і науки запустили телеграм-канал Підтримай дитину;
  8. Розроблено дитячий інформаційний комікс, як поводитися під час воєнного стану, – збірку інформаційних порад для дітей та їхніх близьких;
  9. Через звернення здобувачів освіти до усього світу МОН об’єднує у “Голос нашої держави сьогодні”.

Для дошкільнят:

  1. Дитячий садок онлайн – новий проєкт від Освітнього Хабу;
  2. Інноваційна платформа Mr.Leader для раннього розвитку дитини. Під‘єднання безкоштовне. Для цього потрібно перейти на телеграм-канал та зареєструватись за посиланням;
  3. Телеграм-канали “Павлуша і Ява” та Аудіоказки;
  4. Для дітей від дошкільного віку та учнів до 6 класу платформа Matific для вивчення математики від освітніх експертів надає безкоштовний доступ до матеріалів в ігровій формі;
  5. Сучасне дошкілля під крилами захисту.

 

Адаптивність. Варіативність. Довільність.
Залученість. Безпечність.
Такий формат освіти дітей дошкільного віку сьогодні вирізняється своїм адаптивним змістом до домашніх умов або умов тимчасового притулку. Важливими чинниками є доступність виконання завдань: організація ігор вдома або поза домом з можливістю залучення і інших членів родини. Також важливою є варіативність у часовому проміжку: запропоновану активність можна організувати протягом дня у довільному порядку, коли зручно та безпечно для дорослих та дітей. Адже ми всі розуміємо, що сьогодні час обмежених ресурсів.
Управлінням Державної служби якості освіти у Харківській області пропонуються ПОРАДИ для батьків дошкільнят, педагогів та керівників ЗДО щодо організації дистанційного навчання. У добірці містяться різні за тематикою активності для дітей дошкільного віку, а також інструкції щодо використання запропонованого матеріалу.
Якщо Ви – вихователь або керівник закладу дошкільної освіти, Ви можете використати наступний матеріал у своїй роботі. Запропонуйте батькам виконувати завдання разом з дітьми.
Посилання для завантаження матеріалівhttps://drive.google.com/…/13nSIO9uW4FBpNIIrtXx46fTM5Uk… 

 

Команда Міністерства освіти і науки додала нову інформацію до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» bit.ly/3NnwIIt, яку доцільно використовувати під час спілкування з дітьми дошкільного віку.
Матеріали присвячені підготуванням до Великодня і містять цікаві руханки, флешмоб, відеозаняття з кольоровими цеглинками LEGO, казки та поради для педагогів.
До оновлення долучились ВГО “Асоціація працівників дошкільної освіти”, представництво The LEGO Foundation в Україні, педагогічні працівники міст Херсона, Хмельницького, Бучі, Нетішина.
Відділ дошкільної освіти МОН України щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України в нелегкий час воєнного стану.
Запрошуємо зацікавлених надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту: domon2010@ukr.net із позначкою «матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту».

Розпочинаємо тиждень 21-м випуском дитячого онлайн-садочка НУМО!

Сьогодні на малечу чекає:
➡ музична гра та енергійна зарядка;
➡ знайомство з літерою «Н»;
➡ весела руханка;
➡ цікава розповідь про виникнення блискавки та грому;
➡ творчий урок зі створення оригамі «Пташечка»;
➡ захоплива казка.
НУМО досліджувати світ!
Усі випуски садочка НУМО доступні на платформах Міністерство освіти і науки України та UNICEF Ukraine і за лінком на MEGOGOhttps://megogo.net/ua/view/18037785
Дякуємо за допомогу в розробленні програми Пташеня. Дитячий простір та за партнерську підтримку MEGOGO.
У середу, 13 квітня 2022 року, відбудеться онлайн-захід Міжнародної асоціації «Крок за кроком» (ISSA) за підтримки МОН.
Психологи та експерти з питань освіти розповідатимуть про задоволення освітніх потреб дітей дошкільного віку, які залишилися в Україні в умовах війни чи були вимушені разом із родичами виїхати за кордон.
Докладніше: bit.ly/3jvHVJj

 

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ: «СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ» 

Команда Міністерства освіти і науки додає нові матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту», які доцільно використовувати у спілкуванні з дітьми дошкільного віку.

Матеріали містять онлайн-заняття з музики, математики, розвитку мовлення, психологічні поради, важливі нормативно-правові акти та багато корисної інформації щодо поведінки в умовах воєнного стану.

До оновлення долучились ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», цифрове видавництво MCFR, журнал «Дошкільне виховання», педагогічні працівники комунальних і приватних закладів дошкільної освіти. Постійно поповнює нашу скарбничку новими цікавими відеоматеріалами Наталія ШАПОВАЛ – консультантка Центру професійного розвитку педагогічних працівників міста Херсона.

Відділ дошкільної освіти МОН України щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України в цей нелегкий час воєнного стану.

Запрошуємо зацікавлених надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН і ЮНІСЕФ на електронну пошту: domon2010@ukr.net із позначкою: матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту».

Нагадаємо, ЮНІСЕФ та МОН запустили дитячий онлайн-садок НУМО. 

Команда Міністерства освіти і науки підготувала та оприлюднила підбірку корисних матеріалів для педагогів і батьків, які стануть у пригоді при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, які опинилися в складних обставинах внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану. 

Матеріали для педагогів містять інформацію про програмне забезпечення, відео та друковані матеріали з досвіду роботи педагогів, завдання освітнього напряму, а також поради щодо роботи з дітьми та батьками. 

Матеріали для батьків допоможуть зорієнтуватися при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, зняти напругу та стрес, відволікти дітей від складних ситуацій цікавими дослідами та експериментами, казками, поробками, а також іграми, які сприятимуть соціалізації та адаптації дитини в нових умовах. Подані матеріали містять також корисні поради для батьків. 

У підбірку увійшли матеріали з сайту МОН, ЮНІСЕФ, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, Українського інституту розвитку освіти, ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», ТОВ «Українська академія дитинства», НВЗО Школа-ліцей «Обдаровання», наукових і педагогічних працівників сфери дошкільної освіти. 

Запрошуємо зацікавлені сторони надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту 

domon2010@ukr.net з позначкою «Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту»».

Нагадаємо, ЮНІСЕФ і МОН запустили дитячий онлайн-садок НУМО. 

НУМО – ПЛАТФОРМА РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНЯТ

Понад 160 порад щодо розвитку дошкільнят, безліч ігор і вправ, якими можна зайняти дітей як вдома, так і в дитсадках – усе це можна знайти на платформі numo.mon.gov.ua, а також у чат-боті НУМО у Viber та Telegram

Ці ресурси запустили Міністерство освіти і науки України та Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Мета сервісів – надати вихователям і батькам інструменти для розвитку в дітей віком 3-6 років необхідних навичок, як-от відповідальність, креативність та безпечна поведінка.

На сайті numo.mon.gov.ua доступна інформація про 16 навичок, важливих для гармонійного розвитку дошкільнят. Серед навичок – сенсорний розвиток, саморегуляція, емоційна компетентність, мовлення тощо. Всього на сайті можна знайти понад 160 порад для гармонійного спілкування з дитиною та її підготовки до школи, а також матеріали для розвитку навичок дотримання санітарних правил і дистанції.

Чат-бот – це віртуальна програма-співрозмовник, яка забезпечує індивідуальний підхід до розвитку кожної дитини. На початку користування чат-ботом батьки заповнюють невелику анкету про дитину, за результатами якої щодня отримують поради, вправи та ігри, які будуть корисні для розвитку їхніх дітей. Поради, які розсилає Numo_bot, формує команда фахівців у сфері психології та педагогіки, яким довіряють освітяни й батьки дошкільнят. Зокрема, це дитячий сімейний психолог Світлана Ройз і експерти Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». 

ЮНІСЕФ також підготували короткі анімаційні ролики із простим поясненням, як вихователям спільно з батьками можна поступово розвивати навички дошкільнят. Переглянути їх можна на Youtube-каналі ЮНІСЕФ за посиланням. У роликах є інформація, зокрема, про навички вибору, самоідентифікації та взаємодії з дітьми.

Цікаві заняття та ігри чекають на малечу. Нумо розвивати навички дошкільнят разом! 

 

 

Продовжуємо публікувати ПОРАДИ для батьків дошкільнят, педагогів та керівників ЗДО щодо організації дистанційного навчання. У добірці містяться різні за тематикою активності для дітей дошкільного віку, а також інструкції щодо використання запропонованого матеріалу. 

 

 

 

Графік проведення І(територіального) туру конкурсу Кращий вихователь року у 2022 році

наказ від 21.01.2022 № 19-ОД Про проведення І(територіального) туру обласного конкурсу Кращий вихователь Харківщини у 2022 році

Рішення виконавчого комітету від 27.01.2022 № 09 Про закріплення територій обслуговування за закладами загальної середньої та дошкільної освіти Донецької ТГ на 2022 2023 навчальний рік

Додаток 2 до рішення виконавчого комітету від 27.01.2022 № 09 Список територій обслуговування, закріплених за закладами дошкільної освіти Донецької ТГ

Постанова головного санітарного лікаря від 25.08.2021 № 8

Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році

Лист МОНУ № 394від 22072020 про переліки навчальної літератури

Лист МОНУ щодо організації роботи ЗДО під час карантину 

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО

Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу за програмою Впевнений старт

Методичні рекомендації ЗДО

Положення про методичний кабінет ЗДО

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ: ЯК ЗАПИСАТИ ДИТИНУ ДО ДИТЯЧОГО САДОЧКА

1. Обрати дитячий садок.

2. Відвідати заклад і дізнатись у директора про наявність вільних місць, а також про порядок зарахування дітей.

3. Для прийому до закладу дошкільної освіти загального розвитку надати в дитячий садок:

  • заяву батьків або осіб, які їх замінюють;
  • медичну довідку про стан здоров’я   дитини   з  висновком  лікаря, що  дитина  може відвідувати  заклад дошкільної освіти;
  • свідоцтво про народження.

Для  прийому дітей до спеціального закладу дошкільної освіти (групи), а також для прийому дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивні групи, необхідно додатково надати:

  • висновок психолого-медико-педагогічної консультації або інклюзивно-ресурсного центру;
  • направлення місцевого органу управління освітою;
  • індивідуальну програму реабілітації для дітей з інвалідністю.

Для  прийому дітей до санаторного закладу дошкільної освіти (групи) необхідно додатково  надати:

  • довідку територіального лікувально-профілактичного закладу чи тубдиспансеру;
  • направлення місцевого органу управління освітою.

4. Для прийому дітей, батьки яких відмовляються від щеплень, необхідно надати медичну довідку встановленого зразка з висновком лікарсько-консультативної комісії, у якому зазначено, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти. За наявності довідки керівник зобов’язаний прийняти дитину до садочка.

Питання про відвідування закладу дошкільної освіти дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією, згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.11.2002  № 434 та затвердженого цим наказом примірного «Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу».

5. Прийом до дитячого садочка здійснюється керівником  протягом  календарного  року на підставі наданих документів.

6. Під час прийому дитини до закладу дошкільної освіти керівник зобов’язаний   ознайомити   батьків  або  осіб,  що  їх замінюють, із статутом дошкільного закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.

ЕЛЕКТРОННА ЧЕРГА ДО ДИТЯЧОГО САДКА

Метою створення електронного реєстру є зниження корупції в дошкільних закладах. Питанням щодо розроблення та  впровадження  програми електронної  реєстрації  дітей  займаються місцеві органи управління освітою.

Щоб записатись в електронну чергу до дитячого садка батька, необхідно:

  • зареєструватись на сайті, створений місцевим органом управління освітою;
  • обрати дошкільний заклад;
  • у заявці на чергу вказати: ім’я та прізвище дитини, дату народження, серію та номер свідоцтва про народження, контактний телефон одного з батьків, бажаний дитячий садок і натиснути “Подати заявку”;
  • перевірити, що заявку зареєстровано: якщо реєстрація успішна – встановлюється статус “Зареєстровано в черзі”;
  • відслідковувати статус заявки: якщо є вільні місця, то статус реєстрації зміниться на “Є можливість зарахування” (повідомлення про це буде на електронну адресу), і буде запропоновано місце в обраному садочку;
  • подати необхідні документи для вступу в термін, встановлений місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування. В іншому разі черга автоматично скасовується.

План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо створення плану роботи закладу дошкільної освіти, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік.

Кількість розділів плану роботи визначається педагогічною радою закладу дошкільної освіти. З-поміж орієнтовних розділів – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Наприклад:

– створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
– надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу;
– реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами;
– забезпечення емоційного добробуту дошкільнят тощо.
Перш ніж створити план на новий навчальний рік, кожному закладу дошкільної освіти варто провести аналіз його діяльності за попередній період. Аналіз має відображати логіку планування і містити, зокрема, інформацію про діяльність методичного кабінету, метеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення, психолого-педагогічні умови, взаємодію з батьками. Цей розділ також включає і моніторинг якості освіти.

Після проведення аналізу варто поставити 3-4 річних завдання, які беруть до уваги програму розвитку закладу на найближчі роки, його актуальні проблеми та пріоритетні напрями діяльності. Кількість річних завдань може варіюватись і залежить від багатьох чинників: викликів конкретного закладу, його досягнень, рівня професійної компетентності педагогів, кількості груп тощо.

План роботи дитячого садка розробляють за участю педагогів із залученням батьків або осіб, які їх замінюють. Його обговорюють на засіданні педагогічної ради, а затверджує такий план керівник закладу дошкільної освіти

Лист Міністерства освіти і науки України № 1-9-344 від 07.07.21Планування роботи закладу дошкільної освіти на 2021 рік

Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти