Інклюзивна освіта
Інклюзивна освіта — пріоритет Донецької селищної громади
Сучасний заклад освіти повинен створювати необхідні умови для успішного інклюзивного навчання та виховання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (ООП). Адже залучення таких дітей до освітнього процесу сприяє подоланню бар’єрів, які заважають їхньому повноцінному соціальному функціонуванню, розвитку та самореалізації.
Відкриття ресурсних кімнат є одним із пріоритетних напрямів розвитку освітньої галузі Донецької селищної громади. Ресурсна кімната — це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення індивідуальних та групових психолого-педагогічних занять з дітьми з особливими освітніми потребами.
Основне призначення ресурсної кімнати — створення комфортного, безпечного та мотивувального освітнього простору для організації навчання дітей з ООП із застосуванням особистісно орієнтованих методів навчання, корекційно-розвиткової та підтримувальної роботи.
У межах реалізації інклюзивної політики в громаді ресурсні кімнати відкрито в:
Андріївському закладі дошкільної освіти;
Андріївському ліцеї № 2;
Донецькому ліцеї № 2.
За кошти місцевого бюджету здійснено ремонт приміщень та закуплено необхідне обладнання, меблі й навчальні матеріали.
На облаштування ресурсних кімнат з місцевого бюджету спрямовано 1 032,507 тис. грн.
Створення таких просторів — важливий крок до доступної та якісної освіти для кожної дитини.



Інклюзивна освіта в Донецькій селищній територіальній громаді:
шлях до рівності і поваги
Інклюзивна освіта — це не лише можливість для дітей з особливими освітніми потребами навчатися разом з однолітками. Це — відображення справжніх цінностей громади: повага до кожної дитини, прийняття її індивідуальності та створення рівних умов для розвитку.
У закладах загальної середньої освіти нашої громади активно впроваджується інклюзивне навчання. Педагоги, асистенти вчителів, фахівці інклюзивно-ресурсного центру, відділ освіти спільно працюють над тим, щоб кожен учень мав доступ до якісної освіти, незалежно від своїх можливостей.
Ми віримо, що дружнє, безпечне й адаптоване освітнє середовище є основою гармонійного розвитку дитини та її майбутньої успішної соціалізації. Інклюзія допомагає не лише тим, хто потребує особливої підтримки, а й формує у всіх учасників освітнього процесу навички співчуття, взаємоповаги й толерантності.
Наша мета — забезпечити кожній дитині гідне місце в освітньому просторі громади. Разом ми будуємо школу, в якій кожен відчуває себе потрібним, почутим і важливим.
ОФІЦІЙНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
Протидія булінгу-Безпечна школа – Нік Вуйчич (ВІДЕО)
- Школа без цькувань для освітян. Том 1. Протидія традиційному булінгу
- Як пройти комплексну оцінку розвитку дитини в ІРЦ
- Інклюзивне навчання
- Портал “Україна. Інклюзія. Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів
- Інклюзивне навчання у школі: кроки до успішного початку
































