Дистанційне навчання

Як організувати дистанційне навчання учнів покрокова інструкція

Крок 1. Видихніть і занотуйте стратегію. Головне кредо для освітян в умовах тривалого карантину — «Без паніки». Видихніть, заземліться, заваріть улюбленого чаю та перш за все напишіть для себе інструкцію про те, за яким принципом влаштуєте навчання з своїх предметів. Свідома та відповідальна робота викладача під час дистанційного навчання напряму відобразиться на роботі учня. Нам треба буде не тільки давати навчальні матеріали учням, а й допомагати та моніторити успішність. Для учнів це такий же незвичайний вид діяльності, як і для вас.

Крок 2.Виберіть найзручніший інструмент взаємодії з учнями ClassDojo Це закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. Особисто для мене платформа для дистанційного навчання ClassDojo — найзручніша. Вона пристосована для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів (для останніх треба буде завантажити застосунок). Принцип роботи простий і зручний: викладач реєструється на платформі, створює свій «Клас», додає учнів та розсилає їм посилання на «Клас». Для зручності вчителя-предметника це посилання можна скинути у Viber-групу, де з усіма учнями групи спілкується класний керівник.

Комунікація вчителів і учнів відбуватиметься наступним чином: учасники «Класу» будуть бачити публікації від вчителя в хронологічному порядку. Це дещо схоже на звичну всім нам стрічку новин у соцмережах. Вчитель зможе прикріпити до матеріалів та завдань PDF-файли, посилання на вебресурси.

Великий плюс — можливість спілкування учнів на сторінці «Класу»: після того як вчитель створив пост, ліцеїсти можуть його коментувати. Педагог може їм щось пояснювати там само. Ще один великий плюс — до цієї системи можна за запрошенням через лінк приєднати й батьків. Вони мають завантажити додаток на телефон і ввести код від учителя. Знову-таки, через класних керівників пересилаються посилання для батьків, щоб ті бачили в «Класі» лише свою дитину та її результати, а також стрічку із завданнями й коментарями від усіх. Саме так батьки зможуть відстежити успішність дитини під час дистанційного навчання в динаміці.

Група у Viber чи Facebook. Досвід спілкування з колегами показує, що з учнями вони спілкуються найчастіше у Viber-групах. Тому кожен вчитель-предметник може взяти в класного керівника контакти дітей (у батьківській групі буде доречно дописати, що викладачі просять надати ці контакти) і створити групу. Кожному вчителю-предметнику доведеться створити окрему групу. Так-так, якщо в учня 12 предметів, то і Viber-груп буде стільки ж. Адже якщо створити загальну, почнеться надзвичайний хаос — у Viber немає можливості хронологічно відстежувати повідомлення, якщо до якогось з меседжів з’являтимуться коментарі.

Якщо більшість учнів є у Facebook, можна створити закриту групу саме в цій соцмережі, вона дає більше можливостей — наприклад, проведення онлайн-трансляцій, а от у Viber доведеться записувати короткі відео, це незручно.

Крок 3. Домовтесь із учнями про правила та дедлайни і дотримуйтесь їх. У перші дні карантину треба чітко домовитися з учнями про режим дистанційної роботи. Адже в дітей з першої секунди оголошення карантину вималювалась асоціація «О, нам продовжили канікули».  Навичку дистанційного навчання вчителям і учням доведеться формувати з нуля. Поясність правила: «Якщо у нас у розкладі два уроки з предмета…, протягом тижня кожен учень має виконати два завдання від вчителя. Вони будуть опубліковані в…». Дедлайн має бути чітким: «Роботи приймаються до 16:00 п’ятниці. Після цього часу не розглядаються та не перевіряються». Дитина має розуміти, що в неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання. Після виконання завдання учень обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще — якщо фідбек від учителя учень отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань.

Крок 4. Раз на тиждень робіть пряму трансляцію: живе спілкування мотивує. Щоб учні мали змогу спілкуватись з учителем — а це дуже важливо — раз на тиждень рекомендую робити прямі трансляції. Краще робити це в середу чи в четвер, за день чи два до виставленого дедлайна по завданнях. В учнів ще буде час для перевірки чернеток, доопрацювання. Буде зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google Glassroom теж є інструмент для трансляцій — Hangout. Така трансляція автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і учні в реальному часі зможуть коментувати трансляцію.

Крок 5. Домовтесь із дітьми, в якій формі вони здаватимуть завдання. Це залежить від формату завдання, яке треба перевірити вчителеві. Наприклад, якщо це творча робота — роботи пересилаються у формі Google-презентації. Будь-які письмові роботи дітям зручно буде здавати у формі Google-документа.

Дуже цікавим для дітей і вчителів буде спільний формат здавання робіт. Для цього вам з учнями треба буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet. Це безкоштовна платформа. Отож, вчитель створює спільну дошку, розсилає посилання учням. Потім педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. У цьому стікері учні можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики. Я практикую це з учнями і гарантую: такий вид командної роботи їх захопить! Адже після виконання певної вправи вони мають прокоментувати одну чи дві роботи однокласників. За це вони отримають ще одну оцінку. А якщо це творче завдання, є опція ранжування роботи за допомогою смайликів чи зірочок. Наприклад, одній роботі можна присвоїти 4 зірки, іншій — 2. Взаємооцінювання — чудовий інструмент мотивації для дітей: «Мою роботу читає не тільки Василь Семенович, а й одногрупники!»

Крок 6. За потреби шукаємо заміну інтернету. Буває, що не усі учні мають доступ до інтернету. В такому випадку можна проявити креативність. Для початку треба забезпечити учнів паперовими роздатковими матеріалами. Тоді у телефонному режимі домовтесь коли учень повинен здати виконані завдання. Біля ліцею на вулиці можна встановити поштову скриньку та вкидати туди в зазначений час файли з роботами. Через домовлений час учні забирають перевірені файли з поясненням вчителя. Олдскульно, проте дуже цікаво. Також учні можуть скористатися форматом… телеуроків, адже телевізор вдома є майже в усіх. Наприклад, у зв’язку з карантином телеканал «Київ» дві години ефірного часу буде відводити для проведення телеуроків. В ефірі транслюватимуть чотири уроки з різних предметів по 30 хвилин кожен. Такі заняття підійдуть учням випускних 9-х та 11-х класів.

         Крок 7. Як подати матеріал: відпрацьовуємо формати дистанційного навчання. Якщо необхідно подати теорію, вчитель може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube. Усі активно готуються до ЗНО, тож усі теми з 5-го до 11-го класу так чи інакше висвітлені у відеороликах. Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе. WebPen.com.ua. Зверніть увагу на такий класний ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще вчитель може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не вистачило. Працювати з платформою треба за тим самим принципом, що й з іншими — відправити посилання дітям. Вчитель створює папку класу, заливає туди вправи — вже наявні там чи створені ним. І може моніторити виконання цих вправ.

Крок 8. Обираємо інструменти для перевірки. Найбільш зручною та багатофункціональною для контролю й перевірки знань онлайн є ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю платформу.

Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ дітям. У такому разі школярі спершу мають переглянути відеолекцію, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.

Крок 9. Насолоджуємося роботою з крутими освітніми ресурсами. Якщо діти готуються до ЗНО — найкращим рішенням буде запропонувати їм зареєструватися (якщо хтось досі не знайомий) на онлайн-платформі для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання ILearn. Навчання тут цікаве, безкоштовне і доступне 24/7:онлайн-курси з основних предметів ЗНО: вебінари з найкращими репетиторами Києва, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки.

 

Наказ МОН від 08.09.2020 № 1115 “Деякі питання організації дистанційного навчання”

7 онлайн-платформ

Алгоритм роботи в середовищі Google Classroom

Інструменти для організації дистанційного навчання в умовах війни

На допомогу викладачу

Moodle – безкоштовна платформа, яка містить велику кількість різноманітних навчальних елементів

Організація дистанційного навчання в Moodle

Що таке Moodle? Чи потрібно платити за використання Moodle? Хто може використовувати Moodle? Чи складно навчитись користуватись Moodle самостійно? Як створити курс? Скільки часу займає розробка електронного курсу в Moodle? За допомогою яких модулів відбувається співпраця викладача з студентами? Які модулі з «Видів діяльності» найкраще використовувати для спрощених варіантів курсу? Які особливості модуля «Тест»?

Що таке Moodle?

Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment, вимовляється «Мудл») – це модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище, яке називають також системою управління навчанням, системою управління курсами, віртуальним навчальним середовищем або просто платформою для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам великий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного.

Тобто, ця платформа містить велику кількість різноманітних навчальних елементів (так званих «модулів»), які забезпечують діалог та співпрацю між викладачем та студентами. За допомогою платформи викладач може обирати будь-який з модулів, розміщувати його на сайті, редагувати, оновлювати, використовувати для інформування, навчання та оцінювання студентів. Платформа дозволяє використовувати в межах навчальної дисципліни форуми, слідкувати за активністю студентів, містить зручний для користування електронний журнал оцінок.

Moodle можна використовувати не лише в навчанні школярів, студентів, але також при підвищенні кваліфікації, бізнес-навчанні тощо.

Чи потрібно платити за використання Moodle?

Moodle – це безкоштовна система, яка не потребує для своєї роботи жодного платного програмного забезпечення.

Хто може використовувати Moodle?

Обмежень щодо використання Moodle немає. Цю систему можна встановити на домашньому комп’ютері, в локальній мережі навчального закладу та глобальній мережі Інтернет.

Чи складно навчитись користуватись Moodle самостійно?

Навчитись використовувати Moodle самостійно нескладно. Для впевненого користувача комп’ютера система проста і зрозуміла навіть на інтуїтивному рівні. Однак не зашкодить детальніше ознайомитися з її особливостями за допомогою спеціальної літератури та інтернет-ресурсів. Найкращим ресурсом є сайт Moodle, де можна знайти та завантажити навчальні матеріали українською мовою, наприклад про те як встановити Moodle на персональний комп’ютер, безкоштовно завантажити посібник для роботи з Moodle та ін. Для тих, хто добре володіє англійською мовою корисною буде книга Moodle for dummies («Мудл для початківців»), у якій просто і доступно пояснюються основні особливості роботи з цією платформою.

Як створити курс в Moodle?

Для того, щоб створити курс достатньо увійти в Moodle та натиснути кнопку «Додати новий курс». В університетах є багато факультетів, тому процедура створення курсу буде складнішою. Зазвичай потрібно скористатись кнопкою «керування курсом», тоді відкриється перелік факультетів і кафедр. У цьому переліку потрібно буде знайти свій факультет і кафедру, а тоді вже скористатись кнопкою «Додати новий курс».

Після цього відкриється вікно з параметрами курсу, які необхідно заповнити.

Всі параметри поділені на групи:

  • загальне;
  • опис;
  • формат курсу;
  • вигляд;
  • файли і завантаження;
  • доступ для гостя;
  • групи;
  • перейменування ролі.

Особливої уваги заслуговує параметр «формат курсу», завдяки якому буде відображатися його зміст. Є чотири види формату курсу:

  • тижневий – використовується, якщо навчання на курсі організовується потижнево, з точною датою початку та кінця, чітко визначеними строками;
  • тематичний – розділяє курс на теми. Такий формат зручний для курсів, які тривають протягом семестру або навчального року;
  • форумний формат – навчання проходить у вигляді форуму, який може оцінювати викладач;
  • формат єдиної діяльності – на сторінці курсу буде показано тільки один елемент або ресурс.

Скільки часу займає розробка курсу в Moodle?

Час необхідний для розробки навчального курсу в Moodle залежить від цілей та пріоритетів, які ставить перед собою розробник. Якщо є потреба у розробці повноцінного складного курсу, який буде включати лекційний матеріал, плани практичних занять, електронні ресурси, матеріали для самостійної роботи, тестові завдання тощо, то розробка може зайняти досить багато часу – від кількох тижнів (якщо є готові напрацювання, які здебільшого можна скопіювати), до кількох місяців (якщо усі матеріали потрібно розробляти з нуля).

У випадку обмеженого часу, коли потрібно швидко організувати дистанційне навчання, можна створити спрощений варіант курсу, робота над яким триватиме від кількох годин до кількох днів. При цьому не обов’язково одразу розміщувати усі модулі, спочатку достатньо розмістити лише найважливіші, які дозволяють надавати студентам навчальний матеріал та оцінювати їхню роботу. Кількість модулів у курсі можна поступово збільшувати, їхній зміст ускладнювати, змінювати способи оцінювання студентів та ін.

Позитивною рисою платформи є те, що модуль можна «приховати» на той час, поки він не завершений. У такому випадку його буде бачити лише викладач. Також модулі по наступних темах можна приховувати до тих пір, поки студенти не виконають завдання з попередніх тем. І лише після цього зробити їх видимими.

За допомогою яких модулів відбувається робота в Moodle?

Співпраця викладача зі студентами відбувається за допомогою двох типів модулів: «Види діяльності» та «Ресурси». Перша група модулів – види діяльності – передбачає можливість створення завдань для оцінювання студентів. Ці об’єкти надають можливості для спілкування зі студентами (наприклад, об’єкти «Форум», «Чат», «Зворотній зв’язок»), їхнього тестування (модуль «Тести»), виконання завдань, що передбачають завантаження файлів з результатами роботи (наприклад, модулі «завдання» чи «семінар»), розміщення елементів для спільної роботи (модуль «Вікі») та ін.

Ресурс у системі Moodle – це група об’єктів, які дозволяють додати до курсу будь-який вміст. Наприклад, це можуть бути веб-сторінки, текстові сторінки, написи, посилання на файли (модуль «Файл»), веб-сторінки (модуль «URL-веб посилання»), каталог із файлами (модуль «Тека»), текстові сторінки у форматі книги (модуль «Книга»).

Викладач сам обирає, які з цих об’єктів розміщувати на курсі, виходячи з мети та завдань навчальної дисципліни.

Які модулі з «Видів діяльності» найкраще використовувати для спрощених варіантів курсу?

У випадках, коли є потреба швидко розпочати роботу з електронним курсом, варто звернути увагу на ті об’єкти, які дадуть змогу швидко обмінюватися інформацією зі студентами та оцінювати результати їхньої роботи.

У групі «види діяльності» привертають увагу модулі «Завдання», «Семінар» та «Тест».

Які особливості модулів «Завдання» та «Семінар»?

Модуль діяльності «Завдання» дозволяє викладачам давати завдання, збирати роботи, оцінювати їх та залишати відгуки на ці роботи. Студенти можуть відправляти будь-який цифровий контент (файли), такий як текстові документи, електронні таблиці, картинки, аудіо- та відеофайли. Крім того, можна дозволити студентам вводити відповідь безпосередньо на сайті. Також завдання може слугувати нагадуванням для студентів, що їм потрібно зробити «офлайн», наприклад, якась творча робота, яка не може мати оцифрованого вигляду.

При розгляді завдання викладачі можуть залишати текстові відгуки або файли з детальним роз’ясненням по роботі студента. Фінальна оцінка за роботу буде записуватися до журналу оцінок.

Модуль «Семінар» дозволяє збір та аналіз робіт студентів з виставленням колегіальної оцінки. Студенти можуть представити будь-який цифровий контент (файли), такі, як документ Word або електронна таблиця, а також можуть вводити текст прямо в поле на сайті.

Матеріали оцінюються з використанням декількох критеріїв оцінювання, визначених викладачем. Процес колегіального оцінювання і розуміння форми цього оцінювання може бути здійснений наперед з прикладом матеріалів, представлених викладачем, разом з посиланням на приклад оцінювання. Студентам надається можливість оцінити одного або кількох з представлених своїх колег. Матеріали та рецензенти можуть бути анонімними, якщо потрібно. Студенти отримують дві оцінки на семінарі – оцінку за свій матеріал та оцінку за оцінювання матеріалів своїх колег. Обидві оцінки заносяться в журнал оцінок.

Модулі «Завдання» і «Семінар» зручні для роботи з невеликими групами студентів, однак коли потрібно перевірити результати роботи 50-100-200 студентів, то краще скористатись модулем «Тест».

Які особливості модуля «Тест» в Moodle?

Для того, щоб створити тест потрібно спочатку створи «Банк питань». Тобто спочатку ввести в систему усі тестові запитання з навчальної дисципліни, які потім будуть використовуватись при створенні тесту. Для цього у меню потрібно обрати блок «Керування» та пункт «Банк питань». Тоді створити «Категорію», до якої будуть належати завдання (можна використати, до прикладу, назву теми, якої вони стосуються), натиснути кнопку «Створити нове питання».

Цей модуль надає викладачу можливість розробляти тести, які можуть містити питання різних типів:

  • множинний вибір – питання, у якому можна вибирати одну або декілька відповідей з наданого списку;
  • есе – дозволяє відповіді з декількох речень або абзаців. Результати оцінюються викладачем вручну;
  • перетягування в тексті – пропущені в тексті слова заповнюються за допомогою перетягування.
  • коротка відповідь – відповідь одним словом, яке учень має ввести з клавіатури;
  • числова відповідь – відповідь числом, яке учень має ввести з клавіатури;
  • відповідність – встановлення відповідності;
  • правильно-неправильно – є лише два варіанти відповіді на питання «правильно» чи «неправильно»;
  • інші питання.

Модуль «Тест» дозволяє викладачу швидко перевіряти результати одразу багатьох студентів, оскільки їх відповіді перевіряються автоматично та одразу вносяться в журнал оцінок. Тож основні затрати часу викладача пов’язані не з перевіркою робіт, а з розробкою питань, наповненням ними «Банку запитань» та налаштуванням тесту.

Тривалість наповнення банку запитань залежить від вміння викладача працювати з комп’ютером і його досвіду роботи з системою. Уважне та акуратне внесення 100 тестових запитань до банку з перевіркою їхньої якості (кожне питання можна перевірити за допомогою функції попереднього перегляду), у більш-менш досвідченого викладача, може зайняти 4-5 годин. Налаштування тесту займає орієнтовно 10-15 хв.

Які модулі типу «Ресурс» найкраще використовувати для спрощених варіантів курсу?

У разі потреби оперативно розмістити навчальні матеріали для студентів варто скористатися навчальними об’єктами «URL», «файл» та «сторінка».

URL модуль дозволяє викладачеві забезпечити веб-посилання як ресурс курсу, використовуючи все, що знаходиться у вільному доступі в Інтернеті (документи, зображення, мультимедіа і та ін.).

Модуль «Файл» дозволяє викладачу надати файл у вигляді ресурсу курсу. Усюди, де це можливо, файл буде відображатися в інтерфейсі курсу (для цього файли найкраще розміщувати у форматі «pdf»); в іншому випадку студентам буде запропоновано завантажити його.

Цей модуль може бути використаний для того, щоб:

  • поділитися презентаціями;
  • включити міні-сайт як ресурс курсу;
  • надати додаткові файли для певних програм (наприклад, малюнки Photoshop), які б студенти могли редагувати і подавати їх для оцінювання.

Модуль «Сторінка» надає викладачу можливість створити веб-сторінку, використовуючи вбудований текстовий редактор. «Сторінка» може показувати текст, картинки, звук, відео, веб-посилання тощо. Переваги використання модуля «Сторінка» у порівнянні з модулем «Файл» полягають у тому, що ресурс стає більш доступними (наприклад, для користувачів мобільних пристроїв), його легше оновлювати.

«Сторінка» може бути використана для того, щоб:

  • представити вимоги та положення курсу або коротку інформацію про програму курсу;
  • впровадити кілька відео або звукових файлів разом з пояснювальним текстом;
  • розмістити лекційний матеріал.

Автор: Роман Шандра, доцент ЛНУ ім. Франка.

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

 

https://lms.e-school.net.ua

https://obdarovani.odessaedu.net

https://itschool.odessaedu.net/uk/site/index.html

https://www.youtube.com/channel/UCNbA2d2hSE8eWItQsFl5kXQ

https://www.youtube.com/playlist?list=PLruzTjUoIAQLTFcUKAP0I4Er3Q4TQFYVc

https://mon.gov.ua/ua/news/u-dostupi-interaktivnij-poradnik-shkola-v-umovah-pandemiyi-dlya-kerivnikiv-i-pedagogiv-shkil-ta-proftehiv?fbclid=IwAR0ERlFa7D2L6wLgsf-8f1q9dpYRKogImQcUy5BIncYx__tt0HQ30B5nAtQ

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf

https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/Zbirnyk%20normatyvka%20COViD-19/Zbirnyk.pdf?fbclid=IwAR2o3nM0CeugsMKtunrJPm52ZiuNsnAHowg33U0oeZ_lxMS5J1Qgi7JUO2Y

https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/onlajn-resursi-dlya-studentiv-proftehiv

https://osvita.diia.gov.ua/courses/online-services-for-teachers?fbclid=iwar2o5asj7-b8yhnaliiswrufdzl4ye1lpnwqmx7qzu91h5gqy13zobe96ke

http://ac-cent.com

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=hUZ5Co8NMyE&fbclid=IwAR26YF3MT-JKUxyA9cJdbxKSFjY01shcGqZWpbLnNNF2S6PniIFBBGimb5U&app=desktop

https://www.youtube.com/playlist?list=PLYChBsEINueJkS2ugCpeP_9C_yITX7Y5X

https://vseosvita.ua/news/wizer-playposit-zoom-onlain-resursy-dlia-orhanizatsii-dystantsiinoho-navchannia-13524.html?rl=723&fbclid=IwAR3483DZBLjeZNgRmZlWScRF2T_U_zFLfFcKfbWLJUxxr1IU7pYa0NqSJMU

https://vseosvita.ua/news/wizer-playposit-zoom-onlain-resursy-dlia-orhanizatsii-dystantsiinoho-navchannia-13524.html?rl=723&fbclid=IwAR3483DZBLjeZNgRmZlWScRF2T_U_zFLfFcKfbWLJUxxr1IU7pYa0NqSJMU

https://naurok.com.ua/post/internet-resursi-dlya-stvorennya-infografiki-do-uroku?fbclid=IwAR0vW-PN9Xwaz6Lcl59ln135hVrrshyRDM8egbu0EX4XOmMbrAIDWgnaonE

https://osvitanova.com.ua/posts/4240-efektyvna-dystantsiika-u-starshii-shkoli-laifkhaky-dlia-vchyteliv-i-porady-batkam

https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/2020/Destantsiyne%20navchannya/Orhanizatsiya%20dystantsiynoho%20navchannya.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=lh3JywZkk_A&list=PLF8MwlgxLRAY3ubVxrH5y_yzccQfEGmGV

ПІДГОТОВКА ДО ЗНО:

https://prometheus.org.ua/zno

http://osvita.ua/test/training

https://www.ed-era.com/zno

https://besmart.study

Вивчаємо дистанційно:

https://osvitanova.com.ua/posts/3611-vyvchaiemo-fizyku-cherez-youtube

https://osvitanova.com.ua/posts/3524-heohrafiia-pratsiuiemo-dystantsiino

https://osvitanova.com.ua/posts/3605-matematyka-dystantsiino-7-korysnykh-onlain-resursiv?fbclid=IwAR2r7O1Ael0DMejx_WYMTS03u_MP_PAvjATMG83_9ImihV96MlGqJAhIE3Q

Добірка безкоштовних освітніх платформ для учнів, викладачів, студентів і батьків

Щоб ви провели наступні три тижні з користю, пропонуємо добірку безкоштовних освітніх платформ для учнів, викладачів, студентів і батьків.

▪Prometheus https://prometheus.org.ua/
▪EdEra https://www.ed-era.com/
▪edX https://www.edx.org/
▪Coursera https://www.coursera.org/
▪Matific https://www.matific.com/ua/uk/home/
▪Khan Academy https://www.khanacademy.org/
▪Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
▪iLearn https://ilearn.org.ua/
▪Be Smart https://besmart.study/
▪ЗНО-ОНЛАЙН https://zno.osvita.ua/
▪Відкритий Університет Майдану https://vum.org.ua/
▪Codecademy https://www.codecademy.com/
▪Duolingo https://uk.duolingo.com/
▪Lingva.Skills https://lingva.ua/
▪Hogwarts is here http://www.hogwartsishere.com/