В Україні схвалили Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання: що вона передбачає
Кабінет міністрів України затвердив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання до 2029 року та операційний план із її реалізації на 2024–2026 роки.
Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки.
“Мета Національної стратегії – створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей”, – наголосили в МОН.
Там також зазначили, що наразі серед ключових проблем інклюзивного навчання:
- недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище;
- нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах;
- низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.
Тому стратегія передбачає:
- індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного та кожної;
- сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розумінню багатоманітності;
- розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
- зменшення дискримінації в освітньому процесі;
- підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
- допомогу органам місцевого самоврядування в запровадженні політик інклюзії;
- забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.
Також планують вдосконалити системи моніторингу, підвищити якість послуг інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), створити інклюзивне середовище в закладах освіти, ресурсно забезпечити їх та підвищити рівень компетентностей педагогів.
До формування Національної стратегії в Україні йшли шість років, додала Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти й науки України з питань дошкільної та інклюзивної освіти. Загалом, за її словами, над створенням документа працювали фахівці та експерти, які проаналізувати та врахували потреби у сфері інклюзивного навчання, прописали заходи та визначили відповідальних осіб на всіх ланках.