Яку б справу в навчальному закладі ви не розпочинали, необхідно вивчити матеріальну та нормативну базу. Важливо розуміти, що директор закладу відповідає за ведення документації відповідно до законодавства, але доручає розробляти документи працівникам своєї школи: секретарю, заступникам або ж педагогічній колегії. Проте кінцева відповідальність завжди за директором.

З метою  реалізації державної політики у сфері освіти, аби допомогти освітянам оптимізувати та спростити процес ведення ділової документації  відділом освіти Донецької селищної ради 12 жовтня 2023 року було проведено онлайн-зустріч із керівниками, представниками закладів освіти, на якій обговорили всі важливі складові документообігу на основі чинного законодавства та власного досвіду закладів.

Що допомагає спростити документообіг у ЗЗСО?

  1. Ведення електронного щоденника та журнала. Вже зараз це доступно для всіх учасників освітнього процесу нашої громади. Електронні журнали та щоденники ведуться без дублювання у паперовому вигляді.
  2. Поступове запровадження повного електронного документообігу.
  3. Спрощення Інструкції з діловодства.

Освітяни акцентували увагу, що організація діловодства також передбачає ретельне вивчення та опрацювання нормативних актів, які створені не лише для закладів освіти, а й мають широку сферу застосування. Одним із таких документів є Національний ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів», який діє з 01.09.2021. Ним встановлено правила щодо створення не лише паперових, а й електронних документів, змінено та деталізовано реквізити й ще багато іншого.

Отже, враховуючи фундаментальність та вагомість Держстандарту, керівники, представники адміністрацій закладів громади поділилися власним досвідом з цього питання й надали корисні поради.