Упродовж 2024/2025 навчального року Центр моніторингу якості освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» реалізував регіональний освітній проєкт «Моніторинг навчальних втрат і розривів у системі загальної середньої освіти Харківської області».

Мета та масштаби дослідження

Головною метою проєкту стало виявлення навчальних втрат і розривів у здобувачів освіти різних рівнів (початкова, базова та профільна школа), а також визначення чинників, які впливають на успішність школярів.

У дослідженнях взяли участь 12 037 учнів 9-х та 11-х класів і 1 734 учителі закладів загальної середньої освіти області. Загальна вибірка склала 13 771 особу.

Основні напрями досліджень

Моніторингові обстеження проводилися за трьома ключовими напрямами:

  • Якість початкової освіти;

  • Розвиток ключових компетентностей учнів базової школи;

  • Готовність учнів 11 класів до вступних випробувань.

Електронні видання з результатами

Матеріали моніторингу узагальнено у серії електронних видань, з якими можна ознайомитися за покликаннями:

  1. Результати регіонального моніторингового дослідження якості початкової освіти у 2024 році / І.В. Капустін, Т.М. Голтяй, С.С. Євтушенко, О.О. Мілаш; за заг. ред. Л.Д. Покроєвої. – Харків: ХАНО, 2025. – 110 с.

  2. Результати регіонального моніторингового дослідження розвитку ключових компетентностей учнів у базовій школі в 2025 році / І.В. Капустін, Т.М. Голтяй, С.С. Євтушенко, О.О. Мілаш; за заг. ред. Л.Д. Покроєвої. – Харків: ХАНО, 2025. – 160 с.

  3. Результати регіонального моніторингового дослідження готовності учнів 11 класів до вступних випробувань в 2025 році / І.В. Капустін, Т.М. Голтяй, С.С. Євтушенко, О.О. Мілаш; за заг. ред. Л.Д. Покроєвої. – Харків: ХАНО, 2025. – 128 с.

  4. Компетентнісно орієнтований підхід до оцінювання результатів навчання учнів: приклади завдань регіональних моніторингових досліджень [Електронне видання] / І.В. Капустін, Т.М. Голтяй, С.С. Євтушенко, О.О. Мілаш; за заг. ред. Л.Д. Покроєвої. – Харків: ХАНО, 2025. – 254 с.

Використання результатів

Рекомендується застосовувати наведені матеріали під час проведення серпневих педагогічних заходів для визначення пріоритетних напрямів організаційно-методичної роботи з педагогічними працівниками у 2025/2026 навчальному році.