Рекомендації для організації навчання дітей з особливими освітніми потребами у 2025/2026 н.р.

Міністерство освіти і науки України оприлюднило оновлені рекомендації щодо організації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами. Документ враховує умови воєнного стану, необхідність створення безпечного та інклюзивного середовища, а також забезпечення психологічної підтримки дітей.

Серед ключових положень:

  • впровадження сучасних освітніх програм у спеціальних та інклюзивних класах;
  • обов’язковість корекційно-розвиткових занять;
  • удосконалення роботи команд психолого-педагогічного супроводу;
  • рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень дітей;
  • введення нових посад, зокрема асистента вихователя групи подовженого дня;
  • розвиток системи раннього втручання для дошкільнят;
  • розширення функцій спеціальних закладів, зокрема надання реабілітаційних послуг.

Головна мета — забезпечити рівний доступ до якісної освіти, створити умови для розвитку та соціалізації кожної дитини, незалежно від її особливостей.